Kinesiotaping

Słyszałeś/aś o czymś takim? Tutaj znajdziesz informacje, które pomogą Ci zrozumieć

tą skuteczną metodę stosowaną nie tylko u sportowców!

Kinesiotaping - ( plastrowanie dynamiczne ), to metoda wykorzystywana w fizjoterapii

w leczeniu między innymi dolegliwości bólowych, dysfunkcji stawów oraz mięśni.

Są to plastry zbliżone strukturą do właściowości skóry człowieka.

Co ważne plastry kinezjologiczne posiadają na jednej stronie klej hipoalergiczny

aktywujący się wraz z ciepłem ciała. Klej nie podrażnia skóry.

Funkcje:

• działanie przeciwbólowe;
  • poprawa krążenia krwi;
  • rozluźnianie napiętych mięśni;
  • wpływa na układ powięziowy - tzn. poprawa funcjonowania narządów wewnętrznych. Istnieją również sposoby aplikowania tejpów w przypadku bóli menstruacyjnych!!
  • poprawa fukcji (ruchu) stawów;

Taśmy aplikowane na skórę utrzymują się około 4-6 dni.

Przed każdą aplikacją skóra pacjenta zostaje odtłuszczona, aby plastry dłużej się utrzymywały. Po założeniu tejpów nie należy wykonywać kąpieli około 2-3 godzin ze względu na aktywowanie się kleju.

Sposoby aplikowania:

• mięśniowa;
  • powięziowa;
  • limfatyczna - działanie przeciwobrzękowe
  • więzadłowa;
  • funkcjonalna;
  • korekcyjna;

Kinesiotaping jest świetną metodą uzupełniającą i podtrzymującą efekty osiągnięte przez fizjoterapeutę i pacjenta.