5 przykazań ZDROWEGO KRĘGOSŁUPA !

To powinieneś wiedzieć !

5 przykazań zdrowego kręgosłupa:

1. RUSZAJ SIĘ !

Gimnastyka Naszego kręgosłupa to podstawa, aby utrzymać go w dobrej kondycji.

Jest to Nasz stelaż! Jeśli masz pracę siedzącą -- > staraj się odpoczywać aktywnie!

Twój kręgosłup Ci za to podziękuje w przyszłości! Pamiętaj, że na ból kręgosłupa pracujemy zazwyczaj latami, więc nie odkładaj ruchu na później...

⦁ uprawiaj sport,

⦁ wyjdź na spacer,

⦁ zamień samochod "na nogi",

⦁ rozciągaj się

Zejdź z kanapy i do dzieła !

2. ODŁÓŻ TELEFON !

W dzisiejszych czasach ciężko obyć się  bez telefonu... ale zawsze można wprowadzić małe ( dla kręgosłupa duże ) zmiany, które pozytywnie zapunktują w przyszłości. Patrząc na telefon bardzo często pochylamy się ... co szczególnie odczówa negatywnie odcinek szyjny kręgosłupa. Wiele godzin w takiej pozycji może prowadzić do zmian zwyrodnieniowych.

⦁ zmniejsz czas ,,klikania" na telefonie do minimum

⦁ unikaj jednostajnycch pozycji

⦁ staraj się trzymać telefon na wysokości wzroku

MAŁA ZMIANA = ZDROWSZY KRĘGOSŁUP

3. ZADBAJ O ZDROWY SEN/WYPOCZYNEK !

Odpowiednia pozycja w czasie snu jest bardzo ważna. Sen to silna regeneracja organizmu po całym ciężkim dniu, w tym relaks dla kręgosłupa! Zadbajmy o niego bardziej!

Niekorzystnym nawykiem w czasie snu jest podkładanie sobie ręki pod głowę - wywołuje to ucisk na splot ramienny, który doprowadza m.in. do drętwienia kończyny.

Drugą niekorzystną pozycją w czasie snu jest leżenie na brzuchu ze skręconą głową w bok - może ona skutkować bólem,sztywnością odcinka szyjnego po przebudzeniu się !

Zwrócmy szczególną uwagę na PODUSZKĘ! Nie może byc ona ustawiona zbyt wysoko lub zbyt nisko, ponieważ może to skutkowac nasilaniem się bólu. Ułoż ją tak, aby kręgosłup był w miare możliwości prosty ( leżąc np. na boku ).

4.NIE OBCIĄŻAJ GO !

Nie od dziś wiadomo, że nadmiernie obciążając kręgosłup skutkuje to występowaniem dolegliwości bólowych - ucisk na krążki międzykręgowe. Nie tylko ciężka praca, podnoszenie cięzkich przedmiotów może się do tego przyczyniać, ale również nadmierna masa ciała ! Dlatego tak ważne jest by prowadzić zdrowy tryb życia, aby samemu sobie nie być obciążeniem!

Kontrolujmy masę ciała i dbajmy o siebie samych... wkońcu kręgosłup ma się jeden.

ZBILANSOWANA DIETA - RUCH/REKREACJA

5. PRZYJDŹ DO  NASZEGO FIZJOTERAPEUTY !

Profilaktyka jest bardzo ważna. Nie odstawiajmy bólu na później... czym szybciej tym lepiej!

O kręgosłup nalezy dbać nie tylko wtedy, gdy ból daje sie mocno we znaki.

PAMIĘTAJ O TYM !

Nasz wykwalifikowany zespół fizjoterapeutów daje z siebie wszystko ! Pomożemy !

Czekamy na Ciebie :)